Areal på bakside av blokker
Kjøring innenfor bommen er kun tillatt mellom klokken 07 og 21, og kun ved behov (av- og pålessing av større gjenstander, utrykningskjøretøy og transport av forflytningshemmede). Parkering innenfor bommen er strengt forbudt. Feilparkerte biler kan bli borttauet.
Du kan lese mer om vegbommen her
Brukerveiledning garasjeporten:
Garasjeporten åpnes ved hjelp av mobiltelefon eller nøkkellås plassert på hver side av porten.
Porten aktiveres ved at brukeren ringer til : [Logg inn for å se telefon nr]
Kun godkjente numre har mulighet til å åpne porten. Du søker om registrering, her.
Systemet vil automatisk legge på.
Vi støtt på problematikk i forbindelse med iPHONE og 12-sifrede nummer. Brukere kan oppleve å få beskjed om at “NUMMERET DU RINGER ER IKKE I BRUK”.
Dersom dette er tilfellet må du angi 0047 foran de 12 sifrene.
Ny parkeringsordning for gjesteparkering
Hei alle beboere,
Som informert om på de tre beboermøtene i midten av juni, eget infoskriv lagt i postkassene og det siste beboermøtet den 24. august, vil den nye parkeringsordningen for Gjesteparkering tre i kraft fra 15. september 2022.
Med unntak av noen få dedikerte plasser for bl.a. beboere som leier en ekstraplass, vil de resterende plassene bli merket med «Gjesteparkering». Dette gjelder også de to Handicap-plassene. Dette betyr at vi som beboere ikke kan benytte disse plassene til en ev. ekstrabil som f.eks. en firmabil uten å ha inngått en kontrakt om leie av ekstra parkeringsplass.
Vedlagt finner dere regelverket for hvordan det nye gjesteparkeringssystemet skal fungere. App´en (UNUM, fra Vestpark) blir ikke aktiv før 15. September. I App´en vil dere også finne en veiledning for hvordan den skal brukes.
NB! NB! Alle som skal bruke App´en, må sende en mail til styret@vestlienterrasse.no
Denne må inneholde:
Overskrift/Emne: Vestlien Terrasse, Godkjenning av bruk av UNUM
Tekst: Jeg ber om å bli registrert i Vestpark sitt system som bruker av UNUM.
Mvh
(Fullt navn, leilighetsnummer, e-postadresse og tlfnr.)
For å se hvordan App´en ser ut, se nederst under punkt 13 i «Regelverket». De få av dere som må bruke oblater, kan se bort fra dette.
Husk at dere som vil søke om å få disponere oblater istedenfor App, må sende en begrunnet søknad til styret. Dette gjøres fortrinnsvis via mail til styret; styret@vestlienterrasse.no. Ev. kan søknaden legges i borettslagets postkasse i første postkassesystem i blokk 1, eller om den eneste løsningen er å sende den via SMS, så send den til 90068064. Husk at denne også må inneholde en begrunnelse.
Henvendelser om andre sider av ordningen kan sendes på mail til styret.
MVH Styret Vestlien Terrasse borettslag
Klauvsteinen 28.06.2023
REGELVERK GJESTEPARKERING
Vestlien Terrasse borettslag
⦁ Hvem kan benytte Gjesteparkeringen?
Disse skal kun benyttes av gjester til beboere i Vestlien Terrasse. Det skal som hovedregel benyttes en egen App fra Vestpark for å registrere gjestene (se mer info under punkt 13). NB! Området langs veien og asfaltert plass på venstre side etter svingen, er IKKE regulert for parkering og det må derfor innhentes egen tillatelse i gitte tilfeller (se punkt 10)
⦁ Hva med de som ikke kan benytte Appen?
De som dokumenterer i en søknad til styret at de ikke kan administrerer en App, eller av andre grunner ikke kan bruke App´en, kan få inntil fem oblater, som når de brukes, legges godt synlig gjennom frontruten i bilen. Disse nummereres og kvitters ut av beboer.
⦁ Hvor lang tid har man fra parkering til den må være registrert?
I henhold til skiltingen, har du 15 min. responstid fra gjesten parkerer til du må ha registrert dette i App´en eller lagt i oblaten. I tillegg har du 5 min før Vestpark kan ilegge gebyr. NB! Husk å avslutte parkeringen når gjesten(e) har kjørt.
⦁ Handicapparkeringene
Disse to plassene er ordinære gjesteparkeringer og kan derfor ikke benyttes av beboere. Gjester som parkerer på disse plassene, må ha gyldig HC-kort utstedt av kommunen og følge vanlig registreringsregler i UNUM Appen, eller legge i oblat.
⦁ Hvor mange biler kan man ha registrert i Appen?
Beboer kan i utgangspunktet ha ubegrenset antall registrerte bilnumre i gjesteregisteret sitt på App´en.
Hver registrert bil i gjesteregisteret har 100 timer parkering pr. mnd fra første parkeringsdato. Denne følger ikke nødvendigvis kalendermånedene.
⦁ Hva gjør man med parkering når man trenger håndverkere?
Disse registreres som gjesteparkering i beboers app, eller med oblat.
Hvis en skal ha håndverkere over en periode, registreres dette via Knut Egil eller Alan. (se kontaktinformasjon under punkt 13). OBS! Håndverkere har anledning til å kjøre opp på inngangssiden for korte stans i fbm. lasting og lossing av utstyr/materiell, men bilen må være under oppsyn for å kunne flyttes umiddelbart ved en utrykningssituasjon. Bilen må imidlertid stå på gjesteparkeringen mens arbeidet pågår.
⦁ Hva gjør man når man skal ha mer enn 5 gjestebiler på samme tid?
Ved mer enn fem parkeringsregistreringer (gjestebiler) på samme tid, f.eks. ved større selskaper, skal dette meldes på forhånd enten på SMS til Alan eller Knut Egil, eller via mail til styret ⦁ styret@vestlienterrasse.no (se punkt 13). Oppgi dato og klokken fra – til. Dette går ikke av timebanken på 100 timer pr. gjestebil pr. kalendermåned og kan anvendes 2 ganger pr. kalendermåned.
Om det er fullt på gjesteparkeringen, vil en i disse tilfellene kunne benytte parkering langs veien i svingen og på asfaltert område på venstre side etter svingen ved nedgang til fotballbanen. Vestpark vil i disse tilfellene ikke kontrollere området i det avtalt tidsrommet.
⦁ Hvordan registreres parkeringstidene ved bruk av oblat?
Selv om parkering med oblat ikke blir registrert elektronisk, vil Vestpark følge med på parkeringstiden.
⦁ Hva med besøkende som skal være her over tid?
Dersom man får besøk som vil være her over tid, skal dette meldes inn på forhånd på mail til styret; ⦁ styret@vestlienterrasse.no. Oppgi bilens registreringsnummer, dato og klokkeslett fra – til.
⦁ Hva gjør man hvis det er fullt på gjesteparkeringene?
Hvis det er fullt på gjesteparkering, (både parkering syd og parkering nord), kan man parkere langs veien og på «grusområdet» dersom man legger en lapp med teksten; «Fullt på gjesteparkeringene» godt synlig gjennom frontruten. Parkering må fremdeles registreres på vanlig måte i Appen, eller oblat legges i vinduet.
⦁ Hva gjør man ved parkeringsbehov på inngangssiden i forbindelse med flytting?
Dette skal avtales på forhånd. Man må alltid ha oppsyn med bilen slik at den kan flyttes umiddelbart ved en utrykningssituasjon. Kontakt enten Alan eller Knut Egil (se kontaktinfo under punkt 13)
⦁ Korte stans for lasting og lossing og for av- og på stigning på inngangssiden.
Det er tillat med korte stans for lasting/lossing ved varelevering, kjøring av personer med redusert mobilitet o.l., på inngangssiden. NB! Husk at bilen alltid må være under oppsyn slik at den kan flyttes umiddelbart ved en utrykningssituasjon.
⦁ Kontaktpersoner i borettslaget for parkeringsordningen;
Alan: Tlf:91733524. E-mail; vaktmester@vestlienterrasse.no
Knut Egil: Tlf:92461368. E-mail; knut.kvernes@vestlienterrasse.no
Tlf. nr. Vestpark – 55 60 29 00, Kundesenter@vestpark.no. Dette nummeret/mailadresse kan benyttes dersom man av en eller annen grunn ikke får tak i Alan eller Jan Erik, eller man har opplysninger om feilparkering, eller trenger support til App.
App´en heter UNUM og ordningen startet 15 september 2022. De av beboerne som ikke har egen bil kan fremdeles bruke App´en for registrering av gjesteparkering, eller bruke utkvitterte oblater.
Styret i Vestlien Terrasse, Juni 2023